Nieuwsflits 22-7-2022

22-07-2022
Bij deze de laatste Nieuwsflits van dit schooljaar. Veel leesplezier en een heel fijne vakantie gewenst!
Belangrijke data:
25-07 t/m 02-09: Zomervakantie
05-09: Start nieuwe schooljaar!
12-09: OR vergadering
13-09: Informatie avond groep 1 t/m 8
19 t/m 23-09: Week van de kennismakingsgesprekken
23-09: Studiedag, alle kinderen vrij

Duurzaamheid op De Achtbaan
Duurzaamheid.jpg

Zoals u weet hebben wij het thema 'Duurzaamheid' op De Achtbaan hoog in het vaandel. We maken bewust keuzes om bij te dragen aan een beter milieu en onze leerlingen en ouders hier ook van bewust te maken. Zo hebben we recentelijk voor alle groepen klassenbekers aangeschaft. Dit vermindert het afval omdat we geen wegwerpbekertjes meer gebruiken.
Ook in de rapportmapjes gebruiken we geen plastic hoesjes meer.
Daarnaast gaan we vanaf januari 2023 ons schoolafval scheiden. We ontvangen daarvoor speciale containers waarin we plastic en PMD afval kunnen scheiden. Ook blijven we volgend jaar werken met een corvee rooster waarbij alle groepen aan de beurt komen en bijdragen aan een opgeruimde en schone omgeving.

We willen ook u vragen om ons te helpen bij te dragen aan een beter milieu. Wilt u uw kind daarom geen plastic/kartonnen pakjes en zakjes meer mee naar school geven? Een broodtrommel en beker kunnen elke dag opnieuw gebruikt worden en daarmee verminderen we onze afvalberg.
Alvast bedankt!

Engelse methode voor groep 1 t/m 8!
spelen-met-engels_logo.png

Goed nieuws! Na een flinke periode van onderzoek hebben we een methode gevonden voor Engels in groep 1 t/m 8, die helemaal aansluit bij onze visie op goed en uitdagend onderwijs! De naam van de methode is 'Holmwood's' en u kunt op deze website meer hierover lezen.
Vanaf volgend schooljaar zullen we dus in alle groepen Engels op niveau gaan geven. We hebben er zin in en zijn blij weer een stap te kunnen maken om van onze leerlingen échte wereldburgers te maken.

Zomerlezen
zomerlezen.png

Zomervakantie! Tijd voor zon, vrij zijn en … lekker een boek lezen? Helaas schiet dat laatste er nog wel eens bij in. Dat is jammer, want kinderen die tijdens de zomervakantie bijna niet lezen, lopen de kans maar liefst 1 à 2 AVI-niveaus terug te vallen in hun leesontwikkeling. Daarom is lezen in de zomervakantie zo belangrijk. Lezen in de zomervakantie wordt nu extra gemakkelijk gemaakt! Kinderen kunnen boeken van de Bibliotheek op School langer lenen èn ze kunnen gratis gebruik maken van de online Bibliotheek-app! Lees hier meer over hoe je in de vakantie gratis kunt blijven lezen. Veel leesplezier!
For English: Read more here.

Vakantietips voor (structuurgevoelige) kinderen
Vakantie_tips_zomervakantie_autisme_structuur_vakantieperiode_vakantiep.jpg

Het is weer zomervakantie! Zo’n lange vakantie kan zorgen voor uitdagingen voor kinderen, want het wegvallen van een vaste dag-structuur en een andere omgeving kunnen voor de nodige overprikkeling zorgen. Daarom heeft deze website wat tips op een rijtje gezet voor ouders. Wie weet heeft u er iets aan!

Tot slot willen wij u bedanken voor het fijne schooljaar en de prettige samenwerking.
We wensen u een heel fijne vakantie toe! Geniet, ontspan en relax met elkaar.

We zien u graag weer op maandag 5 september!